COVID-19

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ COVID-19

Συντονιστής σχεδίου: ΚΑΡΒΕΛΗΣ ΑΣΗΜΑΚΗΣ

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΑΝΑ ΤΜΗΜΑ
ΤΜΗΜΑ ΟΝΟΜ/ΜΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΡΒΕΛΗΣ ΑΣΗΜΑΚΗΣ 6937251300
ΥΠΟΔΟΧΗ ΚΑΡΒΕΛΗΣ ΑΣΗΜΑΚΗΣ 6937251300
ΟΡΟΦΟΚΟΜΙΑ ΜΑΚΑΡΟΥΝΑ ΜΑΡΙΑ 6947744003
ΚΟΥΖΙΝΑ-ΠΡΩΙΝΟ ΤΣΟΥΓΚΡΑΝΗΣ ΣΙΜΟΣ 6948324930
ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ-ΜΠΑΡ ΚΟΥΛΙΑΝΟΣ ΝΙΚΟΛΑΣ 6945584702

 

Στοιχεία συνεργαζόμενου ιατρού: ΚΟΥΤΟΥΖΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ – ΠΑΘΟΛΟΓΟΣ – ΤΗΛ: 694 4458265

ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ – HOSPITAL 22433-61930,1
ΕΚΑΒ – EMERGENCY 22430-22166
ΕΟΔΥ 210-5212054   1135
ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΟ – PORT AUTHORITY 22430-24444
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ – AIRPORT 22430-59302

 

Το Plaza Hotel λαμβάνοντας υπόψη τις οδηγίες του Υπουργείου Τουρισμού για την εφαρμογή νέων υγειονομικών πρωτοκόλλων σε τουριστικά καταλύματα της χώρας ενόψει της επαναλειτουργίας τους στα πλαίσια της νέας πραγματικότητας που έχει δημιουργηθεί από τη νόσο COVID-19, προχωρά στην κατάρτιση Πρωτοκόλλου.

Το Πρωτόκολλο περιλαμβάνει την ανάπτυξη ενός Σχεδίου Δράσης και την ανάπτυξη ενός Σχεδίου για τη Διαχείριση Ύποπτου Κρούσματος.

Στόχος του Σχεδίου Δράσης είναι η πρόληψη εμφάνισης και η αποτελεσματική διαχείριση των ύποπτων κρουσμάτων για τον περιορισμό της επέκτασης στο προσωπικό και τους φιλοξενούμενους, σύμφωνα πάντα με τις εκάστοτε ισχύουσες οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας.

Το Σχέδιο Δράσης συμμορφώνεται με τις συστάσεις του ΕΟΔΥ και θα αναθεωρείται ανάλογα με τις εξελίξεις.

Μέτρα ατομικής υγιεινής και Μέσα Ατομικής Προστασίας

Το ξενοδοχείο λαμβάνει μέτρα για την εφαρμογή ορθών πρακτικών ατομικής υγιεινής (τόσο από τους εργαζόμενους, όσο και από τρίτους) στο χώρο εργασίας και επιβλέπει τη συνεχή εφαρμογή τους. Συγκεκριμένα:

  • Ενημερώνει και παροτρύνει το προσωπικό και τους τρίτους για συμμόρφωση με τις ορθές πρακτικές ατομικής και αναπνευστικής υγιεινής (πλύσιμο – καθαρισμός χεριών, κάλυψη μύτης και στόματος κατά τη διάρκεια βήχα ή φταρνίσματος με χαρτομάντηλο κ.λπ.).
  • Τοποθετεί κατάλληλους μηχανισμούς για αντισηψία των χεριών στις εισόδους / εξόδους και στους κοινόχρηστους χώρους του καταλύματος, δίνει έμφαση στις περιπτώσεις που οι εργαζόμενοι έρχονται σε επαφή με το ευρύ κοινό.
  • Εφοδιάζει το προσωπικό με τα κατάλληλα Μέσων Ατομικής Προστασίας (ΜΑΠ) (μάσκες, ασπίδα προσώπου, γάντια, φιλέ προστασίας κ.λπ.), σύμφωνα με τις κατά περίπτωση ειδικές οδηγίες / κατευθύνσεις του ΕΟΔΥ, της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας και αποφάσεις αρμοδίων φορέων.
  • Επιβλέπει την επάρκεια των αποθεμάτων σε ΜΑΠ.
  • Εκπαιδεύει το προσωπικό για την ασφαλή χρήση των ΜΑΠ βάση των οδηγιών του ΕΟΔΥ και επιβλέπει την ορθή χρήσης τους.
  • Επιβλέπει την προσέλευση τρίτων (π.χ. πελατών, συνεργατών, διανομέων, κ.λπ.) στο χώρο του καταλύματος και τους ενημερώνει ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός, να εξασφαλίζεται η τήρηση των απαιτούμενων αποστάσεων και να γίνεται χρήση των ΜΑΠ.
  • Δίνει συνεχή ενημέρωση στο προσωπικό, με οποιοδήποτε πρόσφορο τρόπο, όπως π.χ. προφορική ενημέρωση, ανάρτηση ανακοινώσεων ή πινακίδων ενημέρωσης/υπενθύμισης για την ατομική υγιεινή και τα προληπτικά μέτρα σε όλους τους χώρους, διαδικτυακά κ.λπ.
  • Εκπαιδεύει σχετικά με τις απαιτούμενες ενέργειες των ίδιων των εργαζομένων σε περίπτωση εμφάνισης ύποπτων συμπτωμάτων, όπως είναι η άμεση ενημέρωση του υγειονομικού υπεύθυνου και της Διοίκησης για την πρόληψη της διασποράς του Covid-19 και η προβλεπόμενη απομόνωση.
  • Προτρέπει εργαζόμενους και πελάτες για χρήση κλιμάκων και αποφυγή χρήσης ανελκυστήρων, από στο μέτρο του δυνατού.

 

Αρχείο Καταλύματος και Βιβλίο Συμβάντων

  • Για τους σκοπούς δράσεων προστασίας της δημόσιας υγείας, η διεύθυνση του καταλύματος τηρεί αρχείο των μελών προσωπικού και όλων των ατόμων που διέμειναν στο ξενοδοχείο (όνομα, εθνικότητα, ημερομηνία άφιξης και αναχώρησης, στοιχεία επικοινωνίας όπως διεύθυνση, τηλέφωνο, e mail), ώστε να καθίσταται δυνατή η επικοινωνία με τις στενές επαφές τυχόν κρούσματος COVID-19, που ενδέχεται να ταυτοποιηθεί εκ των υστέρων.
  • Υπάρχει η προβλεπόμενη προσοχή και ασφάλεια στο Γενικό Κανονισμό περί Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (GDPR) και ενημερώνονται όλοι οι επισκέπτες και το προσωπικό ότι τηρείται αρχείο για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας.
  • Επίσης, υπάρχει καταγραφή και ενημέρωση του Βιβλίου Συμβάντων COVID-19 στην υποδοχή του ξενοδοχείου.

Υπηρεσία υποδοχής

Το προσωπικό λαμβάνει τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής, κρατά αποστάσεις τουλάχιστον 1,5 μέτρου από τους πελάτες και ακολουθεί τους κανόνες υγιεινής.

  • Όταν ζητείται, υπάρχει δυνατότητα:
    • ενημέρωσης επισκεπτών για την πολιτική του καταλύματος και τα μέτρα που έχει λάβει για την αντιμετώπιση τυχόν περιστατικών
    • παροχής χρήσιμων πληροφοριών για παρόχους υγείας, δημόσια και ιδιωτικά νοσοκομεία, νοσοκομεία αναφοράς για COVID-19 και φαρμακεία στην περιοχή και
    • παροχής Μέσων Ατομικής Προστασίας εφόσον και αν ζητηθούν από τον πελάτη.
  • Ειδικός εξοπλισμός (medical kit) για την περίπτωση εμφάνισης περιστατικού, όπως γάντια και μάσκες μιας χρήσης, αντισηπτικά, καθαριστικά μαντηλάκια, ποδιά, μακρυμάνικη ρόμπα, θερμόμετρο laser.
  • Το προσωπικό μπορεί να αναγνωρίζει συμπτώματα πελατών και το αναφέρει άμεσα στον υγειονομικό υπεύθυνο.
  • Χρήση προστατευτικού υαλοπίνακα στην υποδοχή.
  • Υπάρχει αντισηπτικό για χρήση από τον πελάτη στην υποδοχή.
  • Εφαρμόζεται τακτική απολύμανση των επιφανειών της υποδοχής.
  • Γίνεται κατάλληλη διαμόρφωση της υποδοχής (reception desk) για τη διατήρηση των αποστάσεων.
  • Τοποθετείται επιδαπέδια σήμανση σε απόσταση δύο μέτρων όπου στέκεται ο πελάτης, και κατάλληλη σήμανση αποστάσεων στο χώρο αναμονής. Τροποποιείται η διάταξη των επίπλων και γίνεται ορθή διαχείριση των ατόμων που αναμένουν να εξυπηρετηθούν με στόχο τη μείωση του χρόνου αναμονής και τη διατήρηση αποστάσεων ασφαλείας.
  • Αποφεύγεται ο συνωστισμός κατά το check-in/check-out, επιβλέπεται η τήρηση των σωματικών αποστάσεων.
  • Παροτρύνουμε για ηλεκτρονική πληρωμή των δαπανών διαμονής, ηλεκτρονική αποστολή λογαριασμών, τιμολογίων και αποδείξεων (αποδοχή μετρητών σε εξαιρετικές περιπτώσεις).
  • Γίνεται απολύμανση των key cards – τοποθέτησή τους σε ειδικό δοχείο προς απολύμανση μετά από τη χρήση.
  • Διεύρυνση διάρκειας check-in και check-out μεταξύ των διαμονών. Check-out μέχρι τις 11:00 π.μ. και check-in από τις 15:00 μ.μ. Με τη χρονική διάρκεια που μεσολαβεί μεταξύ κάθε check-in και check-out διασφαλίζεται ότι μεταξύ διαφορετικών πελατών το δωμάτιο καθαρίζεται, απολυμαίνεται επιμελώς και ακολουθείται επαρκής φυσικός αερισμός του χώρου.
  • Απαγορεύεται η είσοδος στα δωμάτια σε μη διαμένοντες στο κατάλυμα.

Υπηρεσίες ορόφου & δωματίων

  • Το προσωπικό καθαριότητας χρησιμοποιεί απλή χειρουργική μάσκα, γάντια και αδιάβροχη ρόμπα μιας χρήσης.
  • Μετά την αφαίρεση των ΜΑΠ είναι απαραίτητο το καλό πλύσιμο των χεριών με νερό και σαπούνι και η απόρριψή τους κλειστό κάδο.
  • Γίνεται καθαρισμός και απολύμανση όλων των σκληρών επιφανειών, των πατωμάτων, των καρεκλών, των πόμολων κ.λπ. με πανάκια/υφάσματα μιας χρήσης ή χαρτί καθαρισμού και σφουγγαρίστρες με αποσπώμενες κεφαλές.
  • Ο απορριπτόμενος εξοπλισμός αντιμετωπίζεται ως πιθανό μολυσματικό υλικό και απορρίπτεται σε ειδικές σακούλες.
  • Γίνεται χρήση 0.1% υποχλωριώδους νατρίου μετά από τον καθαρισμό με ουδέτερο απορρυπαντικό. Για επιφάνειες που είναι πιθανόν να καταστραφούν από τη χρήση υποχλωριώδους νατρίου, είναι απαραίτητη η χρήση αιθανόλης με συγκέντρωση 70% κατόπιν του καθαρισμού με ουδέτερο απορρυπαντικό.
  • Κατά τη χρήση των απολυμαντικών, ο χώρος είναι καλά αεριζόμενος.
  • Για την καθαριότητα και απολύμανση στην περίπτωση εμφάνισης κρούσματος:
    • όλες οι επιφάνειες που έχουν πιθανώς μολυνθεί και όλα τα αντικείμενα που είναι εμφανώς λερωμένα/μολυσμένα με σωματικά υγρά, πλένονται και απολυμαίνονται σύμφωνα με τις παραπάνω οδηγίες,
    • το προσωπικό καθαριότητας χρησιμοποιεί απλή χειρουργική μάσκα, γάντια και αδιάβροχη ρόμπα μιας χρήσης,
    • για όσο διάστημα εργάζεται, δεν αγγίζει με τα χέρια το πρόσωπο, δεν καπνίζει, δεν τρώει,
    • μετά την αφαίρεση του προστατευτικού εξοπλισμού φροντίζει για τη σωστή απόρριψή του και το σχολαστικό πλύσιμο των χεριών με νερό και σαπούνι.
  • Σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους ενισχύονται οι υπηρεσίες υγιεινής και ειδικότερα σε αντικείμενα «υψηλού κινδύνου».
  • Εφαρμόζεται σχολαστικό καθάρισμα και πολύ καλός αερισμός δωματίου κατά τις ώρες που μεσολαβούν μεταξύ διαμονών.
  • Ελέγχεται η επάρκεια εξοπλισμού ΜΑΠ προσωπικού (γάντια, μάσκες, ρόμπα, κλειστά παπούτσια κ.λπ.).
  • Υπάρχει διακριτική παρακολούθηση από τη Διοίκηση πελατών με συμπτώματα για διαχείριση.
  • Απομακρύνονται τα διακοσμητικά αντικείμενα.
  • Απομακρύνονται κοινόχρηστα αντικειμένων πολλαπλής χρήσης. Από τα δωμάτια απομακρύνονται όλα τα μπλοκ σημειώσεων –φυλλάδια κ.λπ.
  • Τοποθετείται ειδικό κάλυμμα (zipper) μιας χρήσης στα χειριστήρια της τηλεόρασης και του κλιματιστικού μετά την απολύμανσή τους.
  • Οι υφασμάτινες επιφάνειες καθαρίζονται με συσκευή ατμού (θερμοκρασία> 70°).
  • Άνοιγμα θυρών και παραθύρων για φυσικό αερισμό του χώρου καθημερινά.

Κουζίνα

  • Παραλαβή εμπορευμάτων από συγκεκριμένο μέλος του προσωπικού και πάντα φορώντας τα ενδεδειγμένα ΜΑΠ.
  • Τήρηση των αποστάσεων μεταξύ των εργαζομένων στην κουζίνα σύμφωνα με τις απαιτήσεις των υγειονομικών αρχών.
  • Απαγορεύεται η είσοδος στο χώρο της κουζίνας για τους μη έχοντες εργασία. Σε περίπτωση που αυτό δεν μπορεί να αποφευχθεί, παρέχονται στον επισκέπτη κατάλληλα μέσα ατομικής προστασίας στην είσοδο της κουζίνας.

 

Αίθουσα πρωινού μπουφέ- Μπαρ εστιατόριο πισίνας

  • Το προσωπικό λαμβάνει τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής χεριών, κρατά αποστάσεις τουλάχιστον ενός μέτρου από τους πελάτες, συναδέλφους ή τρίτους  και χρησιμοποιεί σωστά τον προστατευτικό εξοπλισμό.
  • Απομακρύνονται όλα τα διακοσμητικά αντικείμενα.
  • Απομακρύνονται κοινόχρηστα αντικειμένων πολλαπλής χρήσης.
  • Μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός πελατών στο εστιατόριο ορίζεται ως ο αριθμός που προκύπτει από την αναλογία ενός πελάτη ανά 2 τ.μ. συνολικής ωφέλιμης επιτρεπόμενης επιφάνειας λειτουργίας του χώρου.
  • Ορίζοντα τα έξι (6) άτομα ως ο μέγιστος αριθμός καθήμενων ατόμων σε ένα τραπέζι.
  • Δεν υφίσταται όριο σε περίπτωση οικογένειας με ανήλικα τέκνα.
  • Εφαρμόζονται οι ελάχιστες απόστασεις μεταξύ των τραπεζιών σύμφωνα με την διάταξη των καθισμάτων.

Κοινόχρηστοι χώροι

Στους κοινόχρηστους χώρους περιλαμβάνονται lobby, καθιστικά, υπαίθρια καθιστικά και εφαρμόζονται τα εξής μέτρα:

  • Καλός αερισμός των κοινόχρηστων χώρων.
  • Τοποθέτηση αντισηπτικών διαλυμάτων (σταθερές ή μη συσκευές) για την ξηρή αντισηψία των χεριών.
  • Τοποθέτηση απολυμαντικών στις εισόδους και σύσταση για χρήση κατά την είσοδο και έξοδο. Συχνή καθαριότητα ανελκυστήρων με έμφαση σε επιφάνειες που αγγίζονται συχνά.
  • Σήμανση για υπενθύμιση στους πελάτες να τηρούν σωματικές αποστάσεις.
  • Μετακίνηση επίπλων για αποφυγή συνωστισμού στους κοινόχρηστους χώρους (4 άτομα/10 τ.μ.).
  • Απομάκρυνση διακοσμητικών αντικειμένων και κοινόχρηστων αντικειμένων πολλαπλής χρήσης .
  • Καθαρισμός και απολύμανση όλων των επιφανειών.

Σχέδιο Διαχείρισης Ύποπτου Κρούσματος COVID-19

Εάν ένας επισκέπτης πληροί τα κριτήρια του ορισμού κρούσματος COVID-19, εφαρμόζονται τα παρακάτω:

  • Ο υγειονομικός υπεύθυνος του ξενοδοχείου επικοινωνεί με τον συνεργαζόμενο ιατρό ο οποίος αξιολογεί το περιστατικό. Εφόσον κριθεί απαραίτητο, γίνεται COVID-19 test και αν βγει θετικό ενημερώνεται άμεσα ο ΕΟΔΥ για δήλωση του κρούσματος και παρέχονται οδηγίες αντιμετώπισής του.
  • Συνιστάται στο ύποπτο κρούσμα να παραμείνει στο δωμάτιό του με την πόρτα του δωματίου κλειστή.
  • Σε ασθενή, που εμφανίζει συμπτώματα λοίμωξης αναπνευστικού (βήχα, φτέρνισμα, καταρροή), χορηγούνται άμεσα απλή χειρουργική μάσκα και χαρτομάντηλα.
  • Αν υπάρχει συνοδός του ασθενούς, που επιθυμεί να μείνει κοντά του για να τον φροντίζει, χορηγείται στο συνοδό απλή χειρουργική μάσκα και του συστήνεται να πλένει τα χέρια του, κάθε φορά που έρχεται σε επαφή με εκκρίσεις του ασθενή και οπωσδήποτε πριν ο συνοδός αγγίξει το πρόσωπό του ή φάει ή πιει.
  • Αποφεύγεται η είσοδος στο δωμάτιο του ασθενούς, αν δεν υπάρχει σημαντικός λόγος. Αν παρουσιαστεί ανάγκη, ένα μέλος του προσωπικού του ξενοδοχείου ασχολείται κατά αποκλειστικότητα με τυχόν ύποπτο κρούσμα.
  • Ο χρησιμοποιημένος προστατευτικός εξοπλισμός απορρίπτεται σε σκεπαστό κάδο απορριμμάτων και δεν ξαναχρησιμοποιείται.
  • Μετά την απόρριψη του προστατευτικού εξοπλισμού ακολουθεί πλύσιμο χεριών.
  • Η Διοίκηση λαμβάνει μέριμνα, ώστε να υπάρχει άμεσα προσβάσιμο στο προσωπικό του ξενοδοχείου επαρκές αναλώσιμο υλικό για την πρόληψη των λοιμώξεων: σαπούνι και νερό ή αλκοολούχο διάλυμα καθαρισμού χεριών, χαρτομάντιλα, απλές χειρουργικές μάσκες, γάντια μιας χρήσης, θερμόμετρα, σακούλες απορριμμάτων, υγρά καθαρισμού επιφανειών.

 

Εάν ένας εργαζόμενος  πληροί τα κριτήρια του ορισμού κρούσματος COVID-19, εφαρμόζονται τα παρακάτω:

  • Ο υγειονομικός υπεύθυνος του ξενοδοχείου επικοινωνεί άμεσα με τον ΕΟΔΥ για δήλωση του ύποπτου κρούσματος και οδηγίες αντιμετώπισής του.
  • Συνιστάται στο ύποπτο κρούσμα να παραμείνει σε συγκεκριμένο χώρο με την πόρτα του δωματίου κλειστή.
  • Σε ασθενή, που εμφανίζει συμπτώματα λοίμωξης αναπνευστικού (βήχα, φτέρνισμα, καταρροή), χορηγούνται άμεσα απλή χειρουργική μάσκα και χαρτομάντηλα.
  • Γίνεται έρευνα για πιθανή έκθεση άλλων εργαζομένων ή πελατών και ζητείται να ακολουθήσουν τις οδηγίες του ΕΟΔΥ.
  • Γίνεται απολύμανση όλων των επιφανειών με έμφαση στους χώρους εργασίας και στον εξοπλισμό που χρησιμοποίησε το πιθανού κρούσμα.